Elektriniai krautuvai „Linde“ su atsvaru ir ličio jonų baterija, kurių kėlimo galia nuo 1,4 iki 1,8 tonos

2016-07-02
Šakiniai krautuvai „Linde“ su atskira ličio jonų baterija

     Įmonė „Linde Material Handling“ išleido į rinką pirmuosius krautuvus su atsvaru ir ličio jonų baterija. Svarbiausias jų privalumas – daug sklandesnė krautuvų parko veikla dėl elektros energijos tiekimo, ypač atliekant darbus keliomis pamainomis. Tokie veiksniai kaip didesnė sumontuotų baterijos elementų talpa, našumas ir galimybė įkrauti bateriją su pertrūkiais žymiai pailgina veikimo laiką. Be to, įmonės „Linde“ sukonstruota ir sumontuota kelių etapų saugumo sistema užtikrina operatoriaus ir sandėlio aplinkos saugumą krautuvų su ličio jonų baterija naudojimo metu.

     Penki krautuvų modeliai, kurių kėlimo galia yra nuo 1,4 iki 1,8 tonos, tiekiami su dviejų tipų – mažesnės talpos ir didesnės talpos – baterijomis. Pasak įmonės „Linde“ šakinių krautuvų produktų valdymo vadovo Danielio Butteʼo, jei vykdant darbus yra galimybė dažnai krauti bateriją, tuomet galima naudoti mažesnės talpos bateriją. Krautuvų „Linde“ modelių E14 ir E16 C (kompaktiškų) baterijų talpa yra 13,1 kWh, o didesnių triračių modelių E16 ir E18 bei keturračio modelio E16 P baterijų talpa yra didesnė – 16,3 kWh. Tačiau, jei pagal eksploatavimo sąlygas būtinas didesnis nei vidutinis krautuvų našumas arba jei krautuvas bus naudojamas dvi pamainas iš eilės, rekomenduojama naudoti didesnės talpos baterijas, atitinkamai 39,2 kWh ir 45,7 kWh. Taip pat siūlomi du skirtingos talpos įkrovimo prietaisai, kurie kartu su baterijomis sudaro uždarą sistemą. „Baterijos įkrovimo greitis priklauso nuo įkroviklio galingumo ir baterijos talpos“, – aiškina D. Butteʼas. „Dideliu įkrovikliu visiškai išeikvota nedidelės talpos baterija visiškai įkraunama per apytiksliai 50 minučių. Didžiausios talpos baterijos įkrovimas mažu įkrovikliu gali užtrukti ilgiau nei šešias valandas.“

Krovimo darbams pritaikyta sistema

     Visi šakiniai krautuvai nėra vienodi ir tą patį galima pasakyti apie taikomą baterijų technologiją. Klientai, įsigiję krautuvus „Linde“ nuo E14 iki E18 ION, taip pat gauna CE sertifikuotą sukomplektuotą sistemą, sudarytą iš krautuvo ir baterijos, kuri tiksliai atitinka naudojimo paskirtį. Įsigijus ir „Linde“ siūlomą įkroviklį galima naudotis visais naujosios baterijos technologijos teikiamais privalumais. Garantuojami 2 500 visiško įkrovimo ciklų, po kurių baterijos likutinė talpa lieka mažiausiai 80 proc. Dar viena savybė – paprastas naudojimas: vairuotojui tereikia atverti užpakalinėje dalyje esantį atvartą ir įjungti įkroviklį į lizdą – štai ir viskas! D. Butteʼas atkreipia dėmesį ir į kitus svarbius privalumus – įvairias saugumo savybes ir priemones. Jos įdiegtos jau elemento, modulio ir baterijos lygiuose ir apsaugo nuo per didelio slėgio, perkaitimo, perkrovos ar pernelyg didelio išeikvojimo keliamos žalos. Papildomaibateriją apsaugo integruotas smūgių jutiklis, fiksuojantis baterijos gaunamus smūgius ir apsaugantis nuo netinkamo naudojimo, o kilus perkrovos rizikai patentuota sistema sudegina rekuperacinio stabdymo elektros energiją, užuot grąžinusi ją atgal į bateriją.

     Baterijos valdymo sistema perima valdymo centro funkciją, todėl yra ypač svarbi užtikrinant aukštą krautuvo saugumo lygį. Ši sistema stebi visus su baterija susijusius parametrus, praneša operatoriui apie galimus baterijai kenksmingus veiksmus ir užtikrina, kad techninio gedimo atveju transporto priemonę būtų galima suvaldyti. Iš 25 mm storio plieno pagamintas baterijos dėžė apsaugo jos elementus nuo išorinės žalos. Atlikta daugybė bandymų siekiant patvirtinti, kad sistema yra efektyviai apsaugota nuo išorės veiksnių.

Įvairūs bandymai patvirtina krautuvų tvirtumą ir saugumą

     Kaip visada, su krautuvais buvo atliekami išsamūs bandymai ir šį kartą tai buvo debiutas. „Pirmą kartą tikrinome sukomplektuotos sistemos – elektrinio krautuvo su baterija – funkcionalumą ir stabilumą“, – sako D. Butteʼas. Krautuvas su ličio jonų baterija atlaikė avarinį bandymą, kai visiškai pakrautas 8 tonų ir didžiausiu greičiu važiuojantis šakinis krautuvas įsirėžė į 3 tonų elektrinio šakinio krautuvo šoną. Šakė nepažeidė tvirtos ličio jonų baterijos.

     Po sėkmingų bandymų įmonės „Linde“ teritorijoje krautuvai buvo išsiųsti praktiniams bandymams atlikti klientų teritorijose. „Įmonės džiaugėsi Li-Ion baterijos technologijos privalumais “, – taip glaustai D. Butteʼas įvertina pirmuosius iš rinkos gautus atsiliepimus. „Dažniausiai įvardijami privalumai buvo nuoseklus veikimas eksploatuojant, sutaupytas laikas įkraunant su pertrūkiais ir kad nebėra būtinybės keisti ir prižiūrėti bateriją.“