LTG investavo į techniką, pritaikytą abiejų standartų vėžių aptarnavimui

2021-02-11
Vietoje dviejų – vienas universalus

Lietuvos geležinkelių infrastruktūroje šiuo metu turime dvi skirtingas vėžes: senąją 1520 mm ir naująją europinę – 1435 mm. Naujieji lokotraktoriai „Terberg/Zagro RR282“, kuriuos įsigijo „LTG Cargo“,  pakeis manevrinius lokomotyvus. Naujoji technika leidžia atlikti manevravimo darbus ant dviejų skirtingų vėžių: pakanka turėti vieną šio tipo lokotraktorių, pritaikytą naudoti abiejų vėžių dydžiams, tuo tarpu naudojant kitą techniką, reikėtų naudoti du skirtingus manevrinius lokomatyvus.
„Atnaujindami riedmenų traukos parką trimis naujais lokotraktoriais, pritaikytais dviejų tipų pločio vėžėms bei su šių vėžių riedmenims būdingomis automatinėmis sankabomis, įvertinome visus teigiamus aspektus. Lokotraktoriaus kaina yra maždaug tris kartus mažesnė nei lokomotyvo, išlaidos jo techninei priežiūrai ir remontui taip pat mažesnės. Lokotraktoriai gali būti valdomi nuotolinio valdymo pulteliu, todėl nereikalingas traukinių konduktorius“, – teigia „LTG Cargo“ projektų vadovas Mantas Neciunskas.
Šio lokotraktoriaus kaina, eksploataciniai kaštai bei kuro sąnaudos mažiausiai tris kartus mažesnės nei standartinio panašaus pajėgumo manevrinio lokomotyvo.

Galimybė greičiau pristatyti krovinius

Įprastai „LTG Cargo“, perveždama krovinius magistraliniu geležinkeliu, juos pristato iki geležinkelio krovos stotyse – iš ten toliau krovinių pervežimą iki savo teritorijos klientai vykdo savarankiškai arba tokią funkciją patiki vežėjui.
Tačiau didėjant tempams bei apimtis, vis daugiau verslo klientų nori kuo greičiau ir paprasčiau gauti krovinius į galutinę vietą. Kad klientų lūkesčiai būtų patenkinti, reikėjo ieškoti sprendimų, kaip patobulinti procesus.
„Vienas didžiausių šios įrangos privalumų – mobilumas. Ši technika nesunkiai nuvažiuoja nuo bėgių ir gali riedėti automobilių keliais. Taip pat nesudėtingai galima pervažiuoti sava eiga iš vienos geležinkelių stoties į kitą, taip trumpinant kelią bei atliekamo darbo laiką.
Kitas nemažas šios įrangos privalumas – valdymas nuotoliniu būdu su specialiai tam pritaikytu pultu. Taip sutaupomi darbo jėgai skirti kaštai, kadangi vagonų manevravimui pakanka ir vieno žmogaus. Šis lokotraktorius gali tempti net iki 2800 tonų sveriantį vagonų sąstatą“, – naujų lokotraktorių privalumus vardina „Alwark“ Klaipėdos atstovybės vadovas Mantas Lalas. 

Svarsto apie didesnius technikos atnaujinimus

M. Lalas pastebi, kad užklausų dėl inovatyvios technikos kasmet vis daugėja, tad, norint išlikti konkurencingam šioje rinkoje, privalu ne tik taikyti inovacijas savo versle, bet ir nuolat stebėti, atsižvelgti bei gebėti jas pasiūlyti klientams.
„Lokotraktoriai sunaudoja tris kartus mažiau degalų negu lokomotyvai, proporcingai trigubai mažiau išskiria CO2 į aplinką. Taip pat skleidžia mažesnį triukšmą. Ši technika, lyginant su lokomotyvais, turi daug pranašumų, kuriuos norime įsivertinti, nes planuojame pakeisti didesnę dalį manevrinių lokomotyvų“, - teigia „LTG Cargo“ projektų vadovas.